بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

امام خمینی (ره) : بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند .

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم



وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی بااین‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همه‌ی انسان‌هاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسان‌هاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمّة و نجعلهم الوارثین» یا «ان الارض للّه یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند.

آن روزی که ملت ایران قیام کرد، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است، از آن قیام، آن نتیجه‌ی بزرگ را گرفته است و امروز هم به آینده امیدوار است و با امید و با نشاط حرکت می‌کند. این نور امید است که جوان‌ها را به انگیزه و حرکت و نشاط وادار می‌کند و از دل‌مردگی و افسردگی آن‌ها جلوگیری می‌کند و روح پویایی را در جامعه زنده می‌کند. این، نتیجه‌ی انتظار فرج است. بنابراین، هم باید منتظر فرج نهایی بود، هم باید منتظر فرج در همه‌ی مراحل زندگی فردی و اجتماعی بود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشته باشید و بدانید که این فرج، محقّق خواهد شد؛ مشروط بر اینکه شما انتظارتان، انتظار واقعی باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ، به‌ مناسبت نیمه‌ی شعبان‌، 1384/6/29


برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به :  دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

  • صدای دیدار

  • صدای دیدار


  • صدای دیدار

  • صدای دیدار
  • صدای دیدار

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای :

«امروز درس خواندن، علم‌آموزى، پژوهش و جدیت در کار اصلى دانشجویى، یک جهاد است». (۱۳۹۱)

  • صدای دیدار
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد



بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
  • صدای دیدار

  • صدای دیدار


انسداد روده براثرفیتو بزوار

مردی 77 ساله به دلیل درد دور ناف، استفراغ، اتساع شکم و عدم دفع مدفوع به مدت 4 روز بستری شد. این علایم به درمان با اکسید منیزیم خوراکی و شیاف گلیسرین در مراجعه سرپایی به درمانگاه پاسخ نداده بودند. سابقه جراحی بیمار شامل کله‌سیستکتومی در 10 سال قبل و آپاندکتومی در سن 70 سالگی بود. وی تحت درمان دارویی برای پرفشاری خون و دیابت نوع 2 بود.

در معاینه، صداهای روده بیمار افزایش یافته بود و حساسیت ناحیه اپی‌گاستر بدون تندرنس بازگشتی وجود داشت. هیچ توده قابل لمسی در معاینه رکتوم یافته نشد. نتایج آزمایشگاهی اولیه، افزایش نیتروژن اوره خون (BUN) به میزان 20 میلی‌مول در لیتر را نشان داد (طبیعی: 7/10-5/2)، ولی سایر موارد طبیعی بود. رادیوگرافی ساده شکم با ایلئوس گاز مطابقت داشت و برای بیمار لوله بینی- معدی (NGtube) گذاشته شد. ماده خارج‌شده از لوله بینی- معدی بدبو و شبیه مدفوع‌ شل بود.

CT اسکن شکم نشان‌دهنده توده‌ای ناهمگن (با قطر 9/5 سانتی‌متر) با الگوی گازی منقوط درون آن، روی خم طحالی کولون نزولی بود و کدورت بزوارمانند دیگری نیز در انتهای ژژنوم، با انسداد پروگزیمال کولون و روده باریک دیده می‌شد (شکل 1). هیچ گونه نوار چسبندگی دیده نشد.

کولونوسکوپی برای تشخیص بیشتر انجام شد، اما به دلیل وجود حجم زیاد مدفوع غیرتشخیصی بود. بر اساس یافته‌های رادیولوژی، تشخیص بالینی انسداد روده بر اثر بزوار مطرح شد. این مساله که آیا چسبندگی‌های احتمالی ناشی از جراحی‌های قبلی ممکن بود که در تشکیل بزوار در این بیمار نقش داشته باشند، نامشخص باقی ماند.

پس از گرفتن شرح حال کاملی از رژیم غذایی بیمار، دریافتیم که برای سالیان متمادی بیمار روزانه یک پرتقال مصرف می‌کرده و به تازگی مصرف پرتقال خود را افزایش داده است. از آنجایی که بیمار دندان نداشته، اغلب تکه‌های پرتقال را درسته و بدون جویدن می‌بلعیده است. پس از درمان رفع فشار شکم با استفاده از لوله بینی- معدی و عدم تغذیه از راه دهان، علایم بیمار به تدریج بهبود یافت و وی در وضعیت پایدار ترخیص شد.


بحث

فیتوبزوارها توده‌ای از فیبرهای گیاهی و میوه‌ای هضم‌نشده هستند که ممکن است در دستگاه گوارش تشکیل شوند و مسوول 4-4/0 از تمام موارد انسداد روده به شمار می‌آیند. فیتوبزوارهای ناشی از مصرف پرتقال در بیماران دارای سابقه جراحی شکم شایع‌تر هستند. یافته‌های اختصاصی CT اسکن ما را به سوی تشخیص انسداد روده‌ای ناشی از بزوار رهنمون ساخت. با وجودی که در این بیمار رفع فشار به وسیله لوله بینی- معدی و درمان محافظه‌کارانه سبب بهبود علایم بدون جراحی شد، برخی از بیماران ممکن است به جراحی نیاز پیدا کنند. ممکن است لازم باشد که بیماران دارای سابقه تشکیل بزوار از مصرف بیش از حد مواد غذایی آکنده از سلولز مانند پرتقال، خرمالو و کرفس خودداری کنند.

  • صدای دیدار

 دوره های معارف مهدویت

از دوستان عزیزی که تمایل به شرکت در دوره های مهدویت دارند دعوت می شود جهت ثبت نام به دفتر بسیج خواهران دانشکده پزشکی شاهین فر مراجعه نمایند.

مدارک لازم:

کپی شناسنامه

کپی کارت ملی

کپی کارت دانشجویی

کپی آخرین مدرک تحصیلی



آخرین مهلت ثبت نام شنبه 11خرداد1393


  • صدای دیدار