بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

امام خمینی (ره) : بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند .

۴۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

«الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ اللَّهِ أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» (الرعد – 28)

آنها کسانى هستند که ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرامش مى‏گیرد، آگاه باشید که تنها با یاد خدا دلها آرامش پیدا مى‏کند.


  • ز.ش.م

نام : یاسر علی شهلا

نام نظامی: ابوصالح

 تاریخ تولد : 12 دی 1375 شمسی

محل تولد :در روستای «سمحر» (واقع در دره‌ی «بقاع»)

وی در سنین نوجوانی به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. با آغاز نبرد علیه «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام آمریکایی» در سوریه، «یاسر» به یگان های مدافع حرم در این کشور ملحق شد و سرانجام به تاریخ 12 فروردین 1394 شمسی، بال در بال ملائک گشود.



تصویری که پیش رو دارید، توسط یکی از دوستان «یاسر» شکار شده است و او را در هنگام برداشت عکس خودنگاره از خود به ثبت رسانده است.

اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا المستشهدین بین یدیه ان شاالله 
  • ز.ش.م

نام : محمود رضا بیضایی 

نام نظامی : حسین نصرتی ( به گفته خود شهید نصرت دهنده امام زمان (عج) ) 

سن : 32 سال 

تاریخ ولادت : 18/09/1360

تاریخ شهادت : 29/10/1392

محل شهادت : سوریه 

نحوه شهادت : تله انفجاری 

محل زندگی : 7 سال اخر عمر تهران / اسلامشهر 

به خاک سپرده شده در : تبریز 

وضعیت شغلی : پاسدار 

وضعیت تاهل : متاهل / پدر یک دختر به اسم کوثر 


اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا المستشهدین بین یدیه ان شاالله 

  • ز.ش.م

ریاضتی که در میهمانی این ماه وجود دارد - که ریاضت روزه و گرسنگی کشیدن است - شاید بزرگترین دستاورد این ضیافت الهی است. برکاتی که روزه برای انسان دارد، به قدری این برکات از لحاظ معنوی و ایجاد نورانیت در دل انسان زیاد است که شاید بشود گفت بزرگترین برکات این ماه همین روزه است. روزه را بعضی میگیرند؛ پس اینها وارد ضیافت شده‌اند و بهره‌ی از این ضیافت را هم گرفته‌اند.

به گزارش ادیان نیوز ، ریاضتی که در میهمانی این ماه وجود دارد - که ریاضت روزه و گرسنگی کشیدن است - شاید بزرگترین دستاورد این ضیافت الهی است. برکاتی که روزه برای انسان دارد، به قدری این برکات از لحاظ معنوی و ایجاد نورانیت در دل انسان زیاد است که شاید بشود گفت بزرگترین برکات این ماه همین روزه است. روزه را بعضی میگیرند؛ پس اینها وارد ضیافت شده‌اند و بهره‌ی از این ضیافت را هم گرفته‌اند.


لیکن علاوه‌ی بر روزه گرفتن - که ریاضت معنوىِ این ماه مبارک است - اینها آموزش خود را هم از قرآن در حد اعلی تأمین میکنند؛ تلاوت قرآن با تدبر. با حالت روزه‌داری یا حالت نورانیتِ ناشی از روزه‌داری، در شبها و نیمه شبها تلاوت قرآن، انس با قرآن، مخاطب خدا قرار گرفتن، لذت دیگری و معنای دیگری دارد.

چیزی که انسان در چنین تلاوتی از قرآن فرا میگیرد، در حال متعارف و معمول نمیتواند به چنین تلاوتی دسترسی پیدا کند؛ آنها از این هم بهره میبرند. علاوه‌ی بر اینها، از مکالمه‌ی با خدای متعال و مخاطبه‌ی با خدا، راز و نیاز کردن، دل خود را و اسرار درون خود را برای خدا به زبان آوردن هم بهره‌برداری میکنند؛ یعنی همین دعاها. این دعای ابیحمزه‌ی ثمالی، این دعاهای روزها، این دعاهای شبها و سحرها، اینها حرف زدن با خداست، خواستن از خداست، نزدیک کردن دل به ساحت حریم عزت الهی است؛ از این هم بهره میبرند. بنابراین در این میهمانی، از همه‌ی دستاوردهای آن بهره میبرند.

از اینها مقدم‌تر، شاید به جهتی بالاتر از اینها، ترک گناهان است؛ در این ماه گناه هم نمیکنند. در همان روایت خطبه‌ی پیامبر اعظم، امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) سؤال میکند از پیغمبر که در این ماه کدام عمل بافضیلت‌تر است. در جواب میفرمایند: «الورع عن محارم اللَّه». اجتناب از گناهان و از محارم الهی، بر کارهای اثباتی و ایجابی مقدم است؛ جلوگیری از آلودگی و زنگار روح و دل است. این افراد از گناه هم اجتناب میکنند. پس هم روزه‌داری است، هم تلاوت است، هم دعا و ذکر است، هم دوری از گناهان است. این مجموعه، انسان را از لحاظ اخلاق و رفتار هم به آن چیزی که مورد نظر اسلام است، نزدیک میکند. وقتی این مجموعه کار انجام گرفت، دل انسان از کینه‌ها خالی میشود؛ روح ایثار و فداکاری در انسان زنده میشود؛ کمک به محرومان و مستمندان برای انسان آسان میشود؛ گذشت به نفع دیگران و به زیان خود در امور مادی برای انسان روان میشود. لذا میبینید در ماه رمضان جرم و جنایت کم میشود، کار خیر زیاد میشود، محبت بین افراد جامعه بیش از اوقات دیگر میشود؛ که اینها به برکت همین ضیافت الهی است. (بیانات در تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۲۳)
منبع : فرقه نیوز

  • ز.ش.م

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

 

و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند ، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.(169/ال عمران )


  • ز.ش.م

ِانَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُم بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا 


 ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻧﺘﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺁﻥ ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﺩﺍﻭﺭﻯ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺩﺍﻭﺭﻯ ﻛﻨﻴﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭘﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯﻫﺎﻯ ﺧﻮﺑﻰ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻴﺪﻫﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ.(58/نساء)


  • ز.ش.م

الَّذِینَ یُنفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ 

 

*ﻫﻤﺎﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮﻯ ﻭ ﺗﻨﮕﺪﺳﺘﻰ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﺸﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﻄﺎﻯ ﻣﺮﺩم ﻣﻰ ﮔﺬﺭﻧﺪ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ.(134/ال عمران)


  • ز.ش.م

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَن یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِیمٌ 


* ﺍﻯ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﺍﺯ ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﮔﻤﺎﻧﻬﺎ ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ، ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﮔﻤﺎﻧﻬﺎ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻫﺮﮔﺰ (ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ) ﺗﺠﺴﺲ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﻭ ﻫﻴﭽﻴﻚ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺭﺍ ﻏﻴﺒﺖ ﻧﻜﻨﺪ، ﺁﻳﺎ ﻛﺴﻰ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺭﺩ؟ (ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ) ﻫﻤﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﻛﺮﺍﻫﺖ ﺩﺍﺭﻳﺪ، ﺗﻘﻮﺍﻯ ﺍﻟﻬﻰ ﭘﻴﺸﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻮﺑﻪ ﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ.(12/حجرات)


  • ز.ش.م

متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم                                                                                                                             

صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش‌نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره‌های معنوی ملت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.
سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم‌دیده‌ی شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده‌ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردید‌ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئولیت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به‌درستی می‌شناسید و می‌نیوشید و پاسخ می‌گویید. حضور پرمضمون امروز شما در تشییع این دردانه‌های به‌میهن‌بازگشته یکی از به‌یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.
و سپاس بی‌حد از خدای مالک دلها و سلام بی‌پایان بر حضرت بقیةالله روحی‌فداه که صاحب این ثروت عظیم است.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

سیّد علی خامنه‌ای
 ۲۶ خرداد ۱۳۹۴


منبع :http://farsi.khamenei.ir

  • ز.ش.م


به گزارش مشرق، حجت الاسلام پناهیان یادداشتی برای «تشییع غواصان شهید» به رشته تحریر درآورد. متن این یادداشت کوتاه را در ادامه می‌خوانید.

یکی از مصادیق سخن مقام معظم رهبری که شهدا مظهر قدرت ایران هستند، همین است که:

175 شهید غواص با دست‌های بسته آمده‌اند تا یک ملت را از بند هر اسارت احتمالی و تحمیلی آزاد کنند.

175 شهید غواص با لب‌های تشنه آمده‌اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به‌خاطر کمبود آب، ملت را ذلیل بیگانگان نکند.

175 شهید غواص از ضیافت الهی آمده‌اند تا ما را نزد خداوند متعال شفاعت کنند و برای مهمانی رمضان آماده نمایند.

خدا چه قدرتی به شهدا داده است که خود فرمود: «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُم‏؛ و کسانى که در راه خدا به شهادت رسیده‏اند، خدا هرگز اعمالشان را باطل و تباه نمی‌کند..»

بیایید از شهدا قدرت بگیریم و دستان دعاگوی خود در ماه مبارک رمضان را به تابوت‌های نورانی شهیدان متبرک کنیم تا به استجابت دعاهایتان مطمئن باشیم. 

منبع:مشرق نیوز

  • ز.ش.م