بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

امام خمینی (ره) : بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند .

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است



اعمال عید فطر

از جمله لیالى شریفه شب عید فطر می باشد و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‏ شده است که آن شب کمتراز شب قدر نیست. برای درک این شب عزیز انجام اعمالی از ائمه علیهم السلام به ما سفارش شده است :

1- در هنگام غروب آفتاب غسل انجام شود .

2- آن شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا گردد.

3- بعد از نماز مغرب و عشاء ، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛" الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر الله اکبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا " گفته شود.

  • صدای دیدار





 فضایل شب قدر

شب قدر از شب هاى با عظمت و با اهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب ها به اعتبار امورى است که در این شب محقق مى گردد وگرنه اجزاى زمان یا مکان ، درجه و رتبه وجودى شان یکى است و بین آنها تفاوتى وجود ندارد.

ü   شب آمرزش گناهان است

ü   قلب ماه رمضان است.

ü   از هزار ماه بهتر است.

در خبرى از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) نقل شده است : هنگامى که ماه رمضان نزدیک شد - در ایامى که سه روز از ماه شعبان باقى بود - به بلال گفت : مسلمانان را به مسجد بخوان و چون گرد آمدند، بر فراز منبر رفت و پس از حمد و ثناى الهى فرمود: اى مردم ! پروردگار این ماه را به شما اختصاص داده است ، آن سید ماههاست و در آن شبى است که از هزار ماه نیکوتر است .

تعیین شب قدر

به امیر مؤ منان على (علیه السلام ) گفتند: ما را از شب قدر آگاه کن . فرمود: خالى از این نیستم که آن را بدانم . شک ندارم که خداوند به خاطر کمک کردن و مهلت دادن به شما آن را از شما مى پوشاند، چون اگر آن را به شما اعلام مى کرد، در همان شب عمل مى کردید و در غیر آن شب ، عبادت را ترک مى کردید.
بنابراین شاید حکمت اخفا و مجهول ماندن آن این باشد که مومنان ، شبهاى بیشترى را قدر بدانند و به آرزوى درک فضیلت آن به کارهاى نیک و عبادت بیشترى پرداخته و از معاصى و زشتیها دورى گزینند و در پرستش خداوند تلاش نمایند.

هر شب ، شب قدر است ، اگر قدر بدانی                  ای خواجه ، چه گویی ز شب قدر نشانی


وفادار _ قرآن و عترت

  • صدای دیدار


  • صدای دیدار


  • صدای دیدار

تقویم تاریخ روز 20 خرداد سال 1347 را نشان می داد که شهید محمدرضا فرجادی کوشا پای به عرصه ی گیتی نهاد ، با گذر از دوران کودکی مانند هم سن و سالهای خود به جهت تحصیل علم و دانش به مدرسه رفت ، در آن روزها بود که در پی تربیت اسلامی در محیط خانواده به سوی مسجد روی آورد و نجوای دلنشین قرآن و فریاد پرصلابت تکبیرش هنوز در یاد و خاطره نمازگزاران مسجد المهدی (عج) محله ی باغ خزانه در منطقه 17 تهران مانده است.

  • صدای دیدار

خوش اخلاق ها چی می خورند؟

محققان می گویند این شش غذا احساس بهتری به شما می دهند و خلق و خوی شما را بهتر می کنند
آیا احساس می کنید هر روز اخلاقتان بد وبدتر می شود، به تازگی زودآزرده شده و زودرنج شده اید؟ شاید زمان آن رسیده که به رژیم غذایی تان نگاهی بیندازید و به غذاها و نوشیدنی های داخل یخچالتان بیشتر توجه کنید. متخصصان تغذیه معتقدند انتخاب درست غذاها به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. از سوی دیگر اشتباهات رایج در مصرف مواد غذایی می تواند در خلق و خوی شما تاثیر داشته باشد و شما را در کوتاه مدت یا بلند مدت بد اخلاق و ناراحت کند. بنابراین به این نکات کوچک در زندگی تان توجه کنید تا از زندگی بیشتر لذت ببرید.
  • صدای دیدار

 

 

قرآن کریم در تبیین عبد و عبادت ، عبادت را هدف آفرینش او مى داند: و ما خلقت الجن و الانس إلا لیعبدون (۱). انسان همانند هسته اى است که هدف متوسط آن درخت شدن و هدف بالاتر آن به بار نشستن است و هدفهاى دیگرى نیز در پیش دارد .

  • صدای دیدار

چهل نامه کوتاه به همسرم، عنوان کتابی است از نادر ابراهیمی نویسنده معاصر که طی سال های 63 تا 65 به رشته تحریر در آمده و در سال 66 گردآوری، تنظیم و در اختیار عموم قرار گرفته است.

نامه 34 این کتاب یکی از زیباترین و تاثیر گذارترین نامه های ابراهیمی خطاب به همسرش است که مطالعه مکرر آن می تواند نقش موثری در تحول نگرش های ما به مسائل زندگی داشته باشد.


دریافت


  • صدای دیدار
نمازی که نمازگزار را دعا می کند !

 

 


عبادت، هنگامى ارزشمند است که باتوجّه کامل وخشوع انجام پذیرد وگرنه، عبادت سرسرى و بدون توجّه، تنها رفع تکلیف است و خاصیّتى ندارد.چنین عبادتى نشان دهنده آن است که صاحبش فاقد ایمان قوى و یقین است. حضرت صادق علیه السلام فرمود: «لا ایمانَ إِلَّا بِالْعَمَلِ وَ لا عَمَلَ إِلَّا بِالْیَقینِ وَ لا یَقینَ إِلَّا بِالْخُشُوعِ» «2»ایمانى (ایمان) نیست مگر به عمل و عملى (پذیرفته) نیست مگر به یقین و یقین وجود ندارد مگر در صورت وجود خشوع.رسول خدا (ص) فرموده:
نماز بر چهار بخش بنا شده است: 1- وضوى شاداب، 2- رکوع، 3- سجده، 4- خشوع.
پرسیدند اى رسول خدا خشوع چیست؟ فرمود:فروتنى درنماز واینکه بنده باتمام قلبش متوجه خداباشد. اگر او رکوع و سجود و بخشهاى نماز را کامل به جاى آورد، نمازش با درخشندگى به آسمان بالا رود و درهاى آسمان به رویش باز شود. (چنین نمازى نمازگزار را دعا کند) و گوید: همان گونه که مرا پاس داشتى، خدایت پاس دارد و فرشتگان نیز گویند. درود خدا بر صاحب این نماز. ولى اگر بخشهاى نماز را کامل نکند، نمازش با تیرگى بالا مى‏رود و درهاى آسمان به رویش بسته مى‏گردد، چنین نمازى به نمازگزار گوید: خدا تو را ضایع کند چنان که مرا ضایع کردى و خدا آن را به روى صاحبش میکوبد.» «1»

 

  • صدای دیدار




رمضان ماهی است که اولش رحمت، میانه اش مغفرت و آخرش آزادی از آتش است. کسی که بر زیر دستش در آن روز آسانی میکند، خدایش میامرزد و از آتش دوزخ آزادش میسازدروزه نیمه‌ی از صبر است و به همین دلیل مومن به آمدن ماه رمضان خوش می‌شود و سینه‌اش گشاده می‌گردد.کسیکه بخاطر خداوند (ج) یک روز روزه میگیرد، خداوند او را به اندازه هفتاد سال از آتش دورخ دور میسازد.هر آئینه در بهشت دری است که به آن ریان گفته میشود و روزه داران در روز قیامت از آن داخل میگردنند که هیچکس غیر از ایشان داخل نمیگردد. گفته میشود: روزه داران کجایند ، پس ایستاده میشوند و از آن کسی غیر از ایشان داخل نمی‌گردد و چون داخل شوند در بسته می‌شود و هیچکس از آن وارد نمی‌شود.

شیخ صدوق در کتاب معانى الاخبار و امالى به سندش از امام باقر (علیه السلام ) روایت کرده که فرمود:

((هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است .))                                                              

( گروه قرآن و عترت )

  • صدای دیدار