بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

امام خمینی (ره) : بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند .

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بوی گلها عالمی را مست و حیران میکند


دیدن مهدی هزاران درد ، درمان میکند


مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار


من گلی دارم که عالم را گلستان میکند.


الھم عجل لولیک الفرج

  • ز.ش.م

کلناعباسک یازینب (س)

مراسم عزاداری ظهرشهادت امام حسن عسکری (ع) و وداع با پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم سیدحسین حسینی و سیدابراهیم سادات  روزیکشنبه 94.9.29 همراه با زیارت عاشورا،سخنرانی و صرف ناهار در مهدیه مشهد و سپس تشییع این شهدا به طرف حرم مطهر برگزار شد . 

  • ز.ش.م



  • ز.ش.م



امام حسن عسگری(ع) :
تمام پلیدى ها در خانه اى قرار داده شده و کلید آن دروغگویى است.

یازدهمین پیشوای متقیان، امام حسن عسگری علیه السلام در سال 232 ه. ق چشم به جهان گشود. پدرش امام دهم، حضرت هادی علیه السلام و مادرش بانویی پارسا و شایسته به نام حدیثه است که برخی از او با نام سوسن یاد کرده اند.

از آن جایی که امام حسن علیه السلام به دستور خلیفه عباسی در سامرا در محله عسکر سکونت اجباری داشتند «عسکری» نامیده می شود. ایشان مهربانی محض بود و صبر تمام. زنجیرهای اسارت را بر دست و پای خود تحمل کرد تا مردم، زمین‏گیر نشوند، تا جهانی را از اسارت در خاک برهاند.در موضع علم و مناظره، مقتدرانه قد علم کرد تا انسان را از جهالت دست و پاگیر خویش نجات دهد. پایگاه‏های مردمی‏اش، گسترده‏ترین مدرسه‏های خودسازی و جامعه‏پروری بود. اما افسوس که کم بودند آنان که این را فهمیدند.

عبادت امام حسن عسکری(ع)
روزی تنی چند از بنی عباس نزد والی سامرا رفتند و به او دستور دادند بر امام حسن عسکری(ع) که در زندان بود، سخت بگیرد. او نیز دو تن از بدترین اشخاص را برای زندان بانی حضرت گمارد. پس از چندی فهمید آن دو اهل نماز و روزه شده اند و در عبادت به مقام والایی رسیده اند. از این رو، آن دو نفر را احضار کرد و پرسید: چرا شما پیرو امام حسن عسکری(ع) شده اید؟ آن دو که عظمت روح و کرامت بی کران امام تحت تأثیرشان قرار داده بود، پاسخ دادند:
زیرا او مردی است که روزها روزه می ‍ گیرد و شب ها تا صبح به عبادت خدای می پردازد.

رفت و فردا را به موعود(عج) سپرد
امام، دل به فردایی سپرده است که موعودش علیه‏السلام ، حقیقت دین را فریاد زند. می‏رود و دنیا را با همه فرازها و نشیب‏هایش، با همه پستی‏ها و بلندی‏هایش به او می‏سپارد. دردهای نهفته‏ای را که جز در و دیوارهای اتاق کوچکش در سامرا، احدی تاب گفتنش را نداشت.
اسارت و سکوت حسنی علیه‏السلام باز هم در قصه حماسی او رقم خورده است. باشد تا خروش و فریاد حسینی‏اش، نصیب فرزندش مهدی(عج) شود.

موج همراه، شهادت یازدهمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت را به تمام عاشقان اهل بیت تسلیت عرض می نماید.

التماس دعا
منبع : موج همراه 

  • ز.ش.م

⭕️ پناهیان: جنایت نیجریه هم‌دستی و هم‌داستانی 3 نوع نفاق را نشان داد


⭕️⭕️ما غرب‌زده‌های داخلی خودمان را همراه و هم‌داستان تروریست‌ها و قاتلان شهدای نیجریه می‌دانیم


⭕️⭕️⭕️انتظار نداشته باشید نفاق داخلی که برای کشته‌شدگان فرانسه سوگواری می‌کند، برای شهیدان نیجریه هم سوگواری کند. 


حجت الاسلام پناهیان در مراسم بزرگداشت شهدای نیجریه:


در دعای افتتاح عبارت خاصی وجود دارد: «اللهم انا نرغب الیک فی دولة کریمة، تعز بها الاسلام و اهله، و تذل بها النفاق و اهله»؛ گویی در آخرالزمان مشکل اصلی نفاق است نه کفر.


امروز ما با سه نوع نفاق مواجهیم:

1) نفاق جهانی که تمام شعارهای انسانیش در غرب فریب و تظاهر و دروغ از آب درآمده است.

2) نفاق منطقه که خود را با داعشی‌های تروریست رسوا کرده است.

3) نفاق در جامعۀ خودمان که با غرب‌گرایی دارد خود را رسوا می‌کند.

این سه نفاق با یکدیگر هم‌دست و هم‌داستان هستند.


جنایتی که در نیجریه رخ داد، بار دیگر همراهی نفاق جهانی را با نفاق منطقه نشان داد و منافقین داخلی هم با آنها همراهی کردند.

انتظار نداشته باشید نفاق داخلی که برای کشته‌شدگان فرانسه سوگواری می‌کند، برای شهیدان نیجریه هم سوگواری کند. 

امام(ره) هر ده باری که کلمۀ لیبرال‌ها را استفاده کردند، کلمۀ منافقین را هم کنار آن ذکر کردند و توضیح دادند که منظورشان از منافقین تروریست‌هایی هستند که سر پدر خانواده را جلوی زن و بچه اش می‌برند.

ای شهدا! شاهد باشید ما غرب‌زده‌های داخلی خودمان را همراه و هم‌داستان تروریست‌ها و قاتلان شما می‌دانیم.


🔹شب گذشته، مشهد مقدس، مسجد کرامت


  • ز.ش.م

شیخ زکزاکی کیست ؟


 نیجریه کشوری با ۱۷۰ میلیون جمعیت است که بیش از ۶۰ درصد از مردم آن را مسلمانان و حدود ۷ میلیون نفر آنها را شیعیان ۱۲ امامی تشکیل می دهند و در سال های اخیر به دلیل افزایش روز افزون شیعیان این کشور، صهیونیست ها و وهابیت، چنگال خبیثانه خود را به سمت مردم این کشور و به خصوص مسلمانان نیجریه نشانه گرفته اند و در طول سال های اخیر در پی ایجاد اختلاف میان مسلمانان این کشور برآمده اند.


تقریبا اکثر شیعیان نیجریه یا تازه مسلمان هستند و یا نو شیعه که توسط شیخ ابراهیم زاکی زاکی که رهبریت این جامعه را برعهده دارد مسلمان شده اند. شیخ زاک زاکی از مریدان امام خمینی است که خود به عشق امام شیعه شده بود و حالا ملیونها نفر را به تنهایی شیعه کرده است.


در کشور نیجریه با پخش عکس های امام خمینی (ره) مردم جذب تشیع می شوند. این در حالی است که در ابتدا مردم این کشور نمی دانستند که امام خمینی (ره) شیعه بوده اند و پس از فهمیدن این مطلب میل به تشیع می یابند. علاقه به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) در بین مردم نیجریه نیز طی سال های اخیر به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به قدری بالا رفته که گاهاً شیعیان نیجریه، «خمینیون» خوانده می شوند.


اما آشنا شدن مردم نیجریه با تشیع، انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) به مردی بازمی گردد که پیش از اینکه یک عالم شیعه باشد، خود را یک مسلمان خطاب می کرد. شیخ ابراهیم زاک زاکی بعد از حضوری که اولین سال های پیروزی انقلاب به ایران داشت، به شیعه گرایش پیدا کرد و تاثیر بسزایی نیز در شیعه شدن مردم این کشور داشت.

زاک زاکی کیست؟

شیخ ابراهیم زاک زاکی، عالمی شیعه در کشور نیجریه است که از محبوبیت ویژه ای در این کشور برخوردار است و از یک سو شیعیان و اهل تسنن این کشور و از سوی دیگر حتی مسیحیان نیجریه ای نیز وی را به عنوان یک شخصیت دینی قبول داشته و از وی پیروی نیز می کنند. شیخ ابراهیم اواخر دهه هفتاد دانشجویی بود که دوران تحصیل وی با انقلاب اسلامی در ایران همراه شده و همین مسئله تاثیرات بسیاری در وی ایجاد کرده بود.


شیخ ابراهیم زاک زاکی در تعریف خود و اینکه چگونه شیعه شده و مسلمانان این کشور را به مذهب تشیع دعوت کرده، می گوید: زمان انقلاب اسلامی ایران در تصاویر و اخبار، به خصوص از رسانه‌های غربی رویدادهای این کشور را می‌دیدم. ما در دانشگاه به فعّالیت‌های اسلامی می‌پرداختیم و سازمانی به نام «انجمن اسلامی سوره نیجریّه» داشتیم که من دبیر کلّ این انجمن در دانشگاه خودم بودم. در اواخر دهه هفتاد، یعنی ۱۹۷۸ م. معاون امور بین‌الملل این انجمن نیز بودم. در فوریه ۱۹۸۰ م. برای اوّلین سالگرد انقلاب اسلامی به ایران آمدم. قبل از آمدن به ایران، به عنوان یک مسلمان به فعّالیت‌هایی مشغول بودم و آرزو داشتم کشور اسلامی داشته باشیم و بتوانیم کنترل کشور خود را به دست بگیریم؛ چون حکومت ما کمونیستی بود؛ امّا بعد از اینکه از ایران دیدن کردم، تمام دیدگاه‌هایم تغییر کرد. ما به یک الگوی ایرانی و تعلیمات امام خمینی(ره) احتیاج داشتیم. خُب الحمدالله در دهه هشتاد جنبش اسلامی در نیجریّه آغاز شد. این جنبش از انجمن اسلامی سوره جدا شده بود و آنها وظیفه داشتند انجمن را به سوی جهان اسلام سوق دهند.

مردم نیجریه پیرو مذهب مالکی هستند. خود من تحصیلات سنّتی اسلامی را در حوزه محلّی که متعلّق به مذهب مالکی است، گذراندم و کتاب‌های مختلفی را در آنجا می‌خواندیم، از جمله: تفسیر، لغت، مقامات حریری، شرح ابن عقیل، الفیه ابن مالک و برخی شاخه‌های علم. بعد از این تحصیلات سنّتی فهم و مطالعه شیعه برای من آسان بود.


از سوی دیگر «حافظ محمد سعید» فعال فرهنگی و از عالمان شیعی نیجریه درباره شیخ ابراهیم زاکی زاکی می گوید: شیخ زاک زاکی یک بزرگمرد است که همیشه با لباس روحانیت در مراسم حاضر می شود. او همانند ایران، مخالف آمریکاست. عکس رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه ای را در اتاقش گذاشته و به همراه هوادارانش همیشه با جدیت حوادث جاری در ایران را پیگیری می کند. به یاد دارم زمانی که سخن از حمله نظامی به ایران بود، می گفت: «اگر حمله صورت گیرد، نه تنها بر نیجریه بلکه بر همه جهان تأثیر خواهد داشت». شیخ زاک زاکی در سفری که به ایران آمده بود به ما گفتند: «شما باید بدانید که امروز سفیران حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستید و مردم نیجریه و آفریقا منتظر شما هستند؛ هر نوع کوتاهی در این مسیر، خیانت به حضرت حجت (علیه السلام) است».


منبع متن :بچه های قلم

  • ز.ش.م
  • ز.ش.م

 

کوچه به کوچه می گذرم. ناگهان پیچک های امید از پنجره هایی سبز به دور دستانم می پیچد.
به پنجره خیره می شوم و دریچه هایی که در سپیدی شادی قاب شده است.
اینجا مشهد است. اینجا چشم هایت خود به خود می جوشند و دست هایت به طرف ضریح قد می کشند.
اینجاست که دستان مسافران، تأیید حاجات خویش است. اینجا خانه سعادت است.
اینجا دل در همسایگی خداست. گویی این غریب، تمام غربا را در آغوش مهربان خود کشیده است.
حاجتت را بگویی یا نگویی مهم نیست؛
سلام که بدهی، حس می کنی آنجا وطن توست.
تنها کافی است بگویی " السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا"

امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می باشند.
نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می باشد.

امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می فرمایند:
خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده اند و ایشان را برای امامت پسندیده اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود ند.

حدیثی زیبا از امام رضا(ع) :
به خداوند خوشبین باش ، زیرا هرکه به خدا خوشبین باشد ، خدا با گمان خوش او همراه است
و هرکه به رزق و روزى اندک خشنود باشد ، خداوند به کردار اندک او خشنود باشد
و هرکه به اندک از روزى حلال خشنود باشد ، بارش سبک و خانواده اش در نعمت باشد
و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسلام بهشت رساند.
(تحف العقول ، ص 472)

هرکجای ایران پهناور که زندگی کنی، وقتی دلت با ذکر" یارضا " بلرزد، به سوی ارض اقدس می ایستی و دست بر سینه خم می شوی و کلامت را به ذکر زیبای " السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع) " مزین می سازی و از انزوای این همه تاریکی به هشتمین خورشید پناه می بری.

اللهّمَ صَلِّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی، الامامِ التّقیِّ النّقیِّ و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضِ و مَن تَحتَ الثَّری، الصّدّیقِ الشَّهیدِ صَلَوةً کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ


التماس دعا
منبع موج همراه 

  • ز.ش.م


امروز، قلبی از تپش باز می ماند که نبض هستی با ضربانش می تپید.
امروز، زبانی از تکلم بازمی ماند که واژه واژه کلامش، رازهای هستی را کهکشان کهکشان می گشود.
امروز، روح عرشی محمد، فرش کوچک خاک را رهامی کند و به وسعت «لایتناهی» پیوند می خورد.
این بار، معراج محمد همیشگی است ...

پیامبر اکرم(ص) پس از بیست و سه سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در روز دوشنبه، بیست و هشتم ماه صفر یازدهم هجرت پس از چهارده روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند و در هجره مسکونی خویش در جوار مسجدی که تأسیس کرده بودند، به خاک سپرده شدند.

پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمودند:
فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى ‏گذارم و مى ‏روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود.
در 28 صفر سال پنجاه هجری، امام حسن مجتبی (ع) نیز در سن 47 سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید. ایشان حدود هفت سال از دوران زندگی پیامبر اکرم (ص) را درک کرد، و پس از آن حضرت حدود سی سال با پدر بزرگوارشان علی بن ابی طالب (ع) ملازمت داشت و بعد از شهادت امیرالمؤمنان (ع) به مدت ده سال عهده دار مقام امامت بودند.

پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) در‌شان امام حسن مجتبی (ع) فرمود:
اگر عقل، خود را به صورت مردی نشان دهد، آن مرد، حسن (ع) است. 

سلام بر صبر خدایی اش، که ما را الهام بخش صبوری در راه حق است و سلام بر صلح حماسی اش، که ما را آموزگار عمل به تکلیف و تبعیّت از وظیفه است.

التماس دعا

منبع
موج همراه

  • ز.ش.م

در پی حوادث تروریستی اخیر در فرانسه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نامه‌ای خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی نوشتند. رهبر انقلاب در این نامه تأکید کردند: «تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید . محورهای اصلی این نامه را در نمودار زیر مرور می‌کنیم.

منبع نمودار: KHAMENEI.IR 

  • ز.ش.م