بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

امام خمینی (ره) : بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند .

۲۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

گفتم           اگر    مے دانست        چه روزے       مے آیے     

       به احترام آمدنت    گناه نمے کردم      

      گفت:         

         آن روز       که گناه نکنے  به احترام گناه نکردنت    میآیم        


       اللهم عجل لولیک الفرج

  

پیشاپیــــشـ  عیــــــد همتون مبــــــارکــــــــــ...


  • ز.ش.م

  • ز.ش.م
 
به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف 
 

اهنگ زیبایی عشق با صدای آقای حامد زمانی 

 

دریافت

 

 

 

 

  • ز.ش.م

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی عصر امروز (شنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند. 



ز. ش. م

  • صدای دیدار



ز. ش.م

  • صدای دیدار

  • ز.ش.م

مراسم کلنگ زنی المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد

کلنگ ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و مسئولین استان خراسان رضوی  در مجموعه فرهنگی این دانشگاه به زمین خورد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد : حجت الاسلام رسولی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این مراسم که با حضور دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ، حجت الاسلام سلطانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، سردار نجاتی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ، عابدین مقدم مدیر کل بنیاد شهیدوامور ایثارگران خراسان رضوی ، معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همراه بود ، گفت : فراخوان طراحی و ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه از سال 87 به کلیه دانشگاههای کشور ارسال گردید که در همین راستا 100 طرح دریافت شد .

وی با بیان اینکه این طرح ها در کمیته تخصصی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها 10 طرح انتخاب شد ، افزود : بعد از ارزیابی این طرح ها سه طرح در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب شد که با توجه به دو موضوع پیام شهادت و جهاد و هماهنگ بودن المان با طراحی و نقشه مجموعه فرهنگی طرح آخر تصویب گردید .

رسولی هزینه این طرح را حدود 300 میلیون تومان ذکر کرد و گفت : محل تامین هزینه از بودجه جاری دانشگاه است اما کسانی که علاقمند کمک در ساخت المان هستند می توانند مبالغ خود را به شماره حساب دانشگاه واریز و فیش آنرا تحویل نمایند .

وی از بهره برداری این طرح در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت : طرح فوق الهام بخش استقامت ، ایثار و فداکاری در دفاع مقدس است و دفاع از رهبری و امامت را تداعی می کند .

در ادامه الهه سادات ذوقی حسینی عضو هیات علمی گروه معماری سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و طراح این المان در رابطه با طرح گفت : ایده اصلی پیوند معماری اسلامی و معماری بومی خراسان و معماری روز جهان است .

وی افزود : در این طرح سعی شده فرم گنبد از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود به گونه ای که مفاهیم ارزشمند معماری گنبد درون آن وجود داشته باشد و درعین حال از تکنولوژی روز دنیا و سبک های جدید در ساخت ان استفاده شود .

وی گفت : تعداد 8 قوس بیضوی به تاسی از نام مبارک امام رضا (ع) در طراحی المان استفاده شده که مزین به 5 آیه قرآن به تعداد شهدای گمنام این مجموعه است .

گفتنی است : 5 شهید گمنام از سال 87 در مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آرامیده اند .

منبع :http://pr.mshdiau.ac.ir

  • ز.ش.م
سقف ملکوت باز می شود و هزار هزار فرشته به سمت تو، من و همه می آیند ... تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ
امشب همه جا پر است از اشارات خدا حتی به دستانی که چرک گناه، سیاهشان کرده و قلب هایی که تا حال از رحمت حق دور مانده اند.
شب قدر است و موعد دوباره به یاد آوردن بزرگی خداوند در جوشن کبیر و رکعت های صدگانه سجود بر آستان بی منت معبود .
شب قدر است و یادآوری قدر ندانسته فطرت های پاک بشر با زمزمه های العفو العفو العفو ...
بشتابید که قلم عفو در دست خداوند می درخشد. خردلی از کوه گناهانتان باقی نخواهد ماند که این سخن فخر دو عالم؛ محمد مصطفی صلی الله علیه و آله است که می فرماید :
کسى که شب قدر را به عبادت احیا بدارد و باایمان و صابر باشد، خداوند، گناهان گذشته اش را بیامرزد


پنج عمل برای درک بهتر شب قدر
1- توسل به ولایت ائمه هدى
2- نماز
3- قرآن بر سر گرفتن
4- تجدید عهد با امام زمان (عج) و خواندن دعاى فرج
5- اعتکاف


با توجه به آیه شریفه سوره مائده (آیه 35) که مى فرماید: اى ایمان آورندگان! از خدا پروا نموده و وسیله اى براى رسیدن به او بجویید.

Link: آیه 35 شریفه سوره مائده

در شب مبارک قدر وسیله اى مطمئن تر از ائمه هدى (ع) براى انسان وجود ندارد، پس باید به ایشان توسل جست مخصوصا به امام علی(ع) که لیالى قدر مصادف با شهادت مظلومانه آن امام متقین است.
امیرالمؤمنین دریایی است از خصایص عالی بشری و جامع صفات ممتاز یک انسان برتر و به حقیقت انسانی کامل. ایشان در این صفات، تا آنجا پیش رفته که حتی دشمنانش نیز زبان به تمجید او گشوده‌اند.
چشمه‌های حکمت و دانش او قادر بود سعادت دو جهان را برای همگان به ارمغان آورد. حضرت علی (ع) متعلق به ابدیت است. در ابدیت
بعد زمان مطرح نیست، ابدیت برتر از گذشته و اکنون و آینده است. سخن او هم متعلق به تاریخ گذشته نیست، سخن روز است و از این رو نهج البلاغه او میراث جاودانه ای برای انسان است .


خطبه 114 نهج البلاغه :
اى بندگان خدا، شما را به تقواى الهى سفارش مى کنم که توشه سفر است و پناهگاه.توشه اى است رساننده به مقصود، و پناهگاهى است رهاننده، که شنواننده ترین دعوت کنندگان به آن دعوت نموده،و بهترین حفظ کننده آن را حفظ کرده، دعوت کننده اش آن را به گوش رساند، و حفظ کننده اش رستگار شد.بندگان خدا، تقواى الهى اولیاء خدا را از دچار شدن به حرامها بازداشت، و دلهایشان را ملازم ترس از خدا کرد، تا جایى که آنان را به شب زنده دارى واداشت، و در گرماى روز موفق به روزه نمود ... خطبه 114 نهج البلاغه


خدایا! بحق شهید شب های قدر تقدیر مارا محبت و ولایت و پیروی راه مولا علی علیه السلام رقم بزن.
منبع : موج همراه

  • ز.ش.م


به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت ماه مبارک رمضان و برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در مشهد، آموزش مفاهیم دشمن‌شناسی و استکبارستیزی در شهربازی مقاومت در حاشیه این نمایشگاه به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در حال برگزاری است.

در این کارگاه آموزشی، کودکان و نوجوانان در قالب گروه‌های 25 تا 30 نفر به تفکیک با همکاری تعدادی از مبلغان و کارشناسان مذهبی وارد فضای شهربازی مقاومت شده و با گذراندن مراحل مختلف این شهربازی از نزدیک با مباحثی همانند جنگ نرم و وقایعی که برای کودکان یمن و فلسطین رخ‌داده است ارتباط برقرار می‌کنند. آشنا شدن با مفاهیم قرآنی و مهدوی از دیگر مراحلی است که کودکان 5 تا 9 سال می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. آن‌ها همچنین با مفاهیم کاربردی مهدوی و قرآنی نیز از نزدیک آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آخوندی، مسئول اجرایی غرفه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه برای نوجوانان 9 تا 15 سال برنامه‌های محتوایی بیشتری ارائه خواهد شد، اظهار کرد: در این شهربازی نوجوانان پسر به‌صورت میدانی در عملیات رمضان حضور می‌یابند و از نزدیک با حوادث میدان جنگ از قبیل میدان مین آشنا می‌شوند. مبارزه با گروه تروریستی داعش و مقابله با حملات امریکا و اسرائیل به‌منظور ارائه مفاهیم والای دشمن‌شناسی به نوجوانان نیز در این شهربازی انجام می‌گیرد.

وی در خصوص برپایی این شهربازی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این شهربازی دشمن‌شناسی است چراکه دشمنان اسلام مقابل دو اصل قران و عترت می‌ایستند و ما به نوجوان می‌آموزیم که در این مسیر چه فعالیت‌ها و برخوردهایی در مقابله با دشمنان می‌توانند انجام دهند.

آخوندی در پایان یادآور شد: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند با حضور در سالن مولوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از این شهربازی استفاده کنند.

  • ز.ش.م
  • ز.ش.م