بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

امام خمینی (ره) : بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند .

مراسم کلنگ زنی المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد

کلنگ ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و مسئولین استان خراسان رضوی  در مجموعه فرهنگی این دانشگاه به زمین خورد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد : حجت الاسلام رسولی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این مراسم که با حضور دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ، حجت الاسلام سلطانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، سردار نجاتی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ، عابدین مقدم مدیر کل بنیاد شهیدوامور ایثارگران خراسان رضوی ، معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همراه بود ، گفت : فراخوان طراحی و ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه از سال 87 به کلیه دانشگاههای کشور ارسال گردید که در همین راستا 100 طرح دریافت شد .

وی با بیان اینکه این طرح ها در کمیته تخصصی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها 10 طرح انتخاب شد ، افزود : بعد از ارزیابی این طرح ها سه طرح در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب شد که با توجه به دو موضوع پیام شهادت و جهاد و هماهنگ بودن المان با طراحی و نقشه مجموعه فرهنگی طرح آخر تصویب گردید .

رسولی هزینه این طرح را حدود 300 میلیون تومان ذکر کرد و گفت : محل تامین هزینه از بودجه جاری دانشگاه است اما کسانی که علاقمند کمک در ساخت المان هستند می توانند مبالغ خود را به شماره حساب دانشگاه واریز و فیش آنرا تحویل نمایند .

وی از بهره برداری این طرح در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت : طرح فوق الهام بخش استقامت ، ایثار و فداکاری در دفاع مقدس است و دفاع از رهبری و امامت را تداعی می کند .

در ادامه الهه سادات ذوقی حسینی عضو هیات علمی گروه معماری سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و طراح این المان در رابطه با طرح گفت : ایده اصلی پیوند معماری اسلامی و معماری بومی خراسان و معماری روز جهان است .

وی افزود : در این طرح سعی شده فرم گنبد از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود به گونه ای که مفاهیم ارزشمند معماری گنبد درون آن وجود داشته باشد و درعین حال از تکنولوژی روز دنیا و سبک های جدید در ساخت ان استفاده شود .

وی گفت : تعداد 8 قوس بیضوی به تاسی از نام مبارک امام رضا (ع) در طراحی المان استفاده شده که مزین به 5 آیه قرآن به تعداد شهدای گمنام این مجموعه است .

گفتنی است : 5 شهید گمنام از سال 87 در مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آرامیده اند .

منبع :http://pr.mshdiau.ac.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی