بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

کجایــــــی ای همیشـــــــــه پیــــــــــــــــدا از پس ابرهای غیبت...

بسیج دانشکده ی پزشکی شاهین فر

امام خمینی (ره) : بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروى از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند .

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

امشب بر دامن پاک خیزران ستاره می بارد و بر لبان پرمهر رضا(ع) لبخند رضایت میهمان می شود.


دهمین روز از ماه رجب، جشن میلاد فرزند دردانه امام رضا(ع) و گل سرسبد جود و احسان، حضرت جوادالائمه(ع) است. امام جواد(ع) با حضورش بر روی کره خاکی، نهمین فروغ امامت را به ظهور رسانید و بدین گونه پلی زد بین آسمان و زمین، تا آنان که آسمانی اند، به دامانش درآویزند و به سرچشمه نور راه یابند. ایشان اولین امامی بود که در کودکی به امامت رسید و تنها بیست و پنج سال، در میان خاکیان زیست، و هنوز جوان بود که به سوی معبودش پر کید و در جوارش آرمید.


یکی از مشهورترین لقب های امام نهم، «جواد» به معنی بخشنده است. آن حضرت در صفت بخشندگی و سخاوت مانند پدران بزرگوارش، نمونه و زبانزد بود. امام جواد(ع)، با وجود سن کم، در مناظره ها و بحث های علمی بسیاری شرکت می کرد که بعضی از آنها بسیار جالب توجه و شنیدنی است. حل مشکلات بزرگ علمی و فقهی، اعجاب دانشمندان و عالمان هم دوره آن حضرت را برمی انگیخت.


روایتی آموزنده از امام جواد (ع) :

مرحوم شیخ مفید رضوان اللّه تعالى علیه حکایت نموده است:

روزى شخصى از امام محمّد تقى علیه السلام سؤ ال کرد: چرا اکثر مردم از مرگ مى ترسند و و از آن هراسناک مى باشند؟

امام جواد علیه السلام در پاسخ اظهار داشت : چون مردم نسبت به مرگ نادان هستند و از آن اطّلاعى ندارند، وحشت مى کنند و چنانچه انسان ها مرگ را مى شناختند و خود را از بنده خداوند متعال و نیز از دوستان و پیروان و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام قرار مى دادند، نسبت به آن خوش بین و شادمان مى گشتند و مى فهمیدند که سراى آخرت براى آنان از دنیا و سراى فانى ، به مراتب بهتر است .

سپس افزود: سوگند به آن خدائى ، که محمّد مصطفى صلى الله علیه و آله را به حقّانیّت مبعوث نمود، کسى که هر لحظه خود را آماده مرگ بداند و نسبت به اعمال و رفتار خود بى تفاوت و بى توجّه نباشد، مرگ برایش بهترین درمان و نجات خواهد بود.

و نیز مرگ تامین کننده سعادت و خوش بختى او در جهان جاوید مى باشد و او در آن سراى جاوید از انواع نعمت هاى وافر الهى ، بهره مند و برخوردار خواهد بود.

( اختصاص شیخ مفید: ص 55.)


تولد نهمین آفتاب پرهیزکاری و سخاوت بر شیعیان و عاشقان جوادالائمه(ع) مبارک.



التماس دعا

منبع :موج همراه 


  • ز.ش.م


خدایا مرا ببین. تنها به خاطر آرزوها و امیدهایم به درگاه تو آمده ام.

از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه است که معروف به لیلة الرغائب است. امشب شب لیله الرغائب است. «لیله الرغائب» ضیافتی برای خواستن بهترین هاست و او که بخشنده ترین بخشندگان است، کرمش هیچ گاه توقف پذیر نبوده و نخواهد بود.

در چنین ضیافت بی کرانی، طَبَق های آرزو از سوی خداوندگار بزرگ بر بندگانش ارزانی می شود و هر انسانی بنابر روحیات و اقتضائاتش، آنچه مطلوب نظرش بوده را از این خان بزرگ بر می گیرد و صاحب مهمانی تا آنجا که صلاح بنده اش باشد، آرزوهایی که فرشتگان حاملش هستند را برآورده می سازد.

امشب شبی است که از وابستگی های زمینی همچون دل های گره خورده تا دلبستگی های آسمانی در قالب نیت های پاکتان که شاید حتی بر زبان نیز جاری نساخته باشید، در نظرتان خواهد آمد و امید اینکه پیش از تماشای هلال رجبی دیگر، آرزوهایتان محقق شده باشد.

مناجاتی با محقق کننده آرزوها :
خداوندا درهای رحمت تو همواره به روی خواهندگان باز است و دست عطایت گشاده. بندگان تو هر زمان که صدایت کنند، پاسخ می دهی و اگر خالصانه آرزو کنند، می بخشی. امشب اما شب دیگری است، شب آرزوهاست. امشب، من تمام دعاها و آرزوهای عمرم را یک جا به درگاهت آورده ام. امشب، در پی آنم که به اندازه یک عمر از تو طلب کنم.

تو تنها کسی هستی که وقتی آرزوهایم را با او در میان می نهم، احساس خفت و حقارت نمی کنم. تو هرگز به آرزوهایم نمی خندی. چون تو به من آموخته ای خواستن و طلب کردن را، که همیشه نیکی ها را طلب کنم، که تنها از تو بخواهم و از غیر تو هیچ نخواهم.

پروردگارا گنج های تو نامتناهی است و هرقدر عطا کنی، کاستی نمی یابد. پس، از تو روزافزون طلب می کنم و تمام خیرها و خوبی ها را یک جا از تو می خواهم. به تمام خوبی هایی که نزد خود داری، مشتاق و محتاج و آرزومندم.

خدایا کمکم کن تا آرزوهایم شایسته و روا باشند. به من بیاموز چیزی را آرزو کنم که مرا به تو نزدیک تر سازد. به من بیاموز در راه رسیدن به آرزوهایم صبور باشم و تن به قضا و قدر تو بسپارم. بیاموز در راه استجابت دعاهایم، هرگز ناامید نشوم و هرگز در مهر تو تردید نکنم.

خدایا مباد ابلیس درآرزوهایم مرا راهبر شود. مباد دل به وعده های دروغ او ببندم و وعده های راستین تو را از یاد ببرم. مباد هنگام دل بستن به لطف تو، او مرا از وعده هایت ناامید کند. مباد تأخیر در رسیدن به آرزوهایم، رشته الفت مرا از تو ببرد و دوستی ام را با شیطان محکم کند. کمکم کن خالق مهربان... هرگز صبر و امیدم را از دست ندهم و هرگز به درگاه تو جز با خوش بینی روی نیاورم.

ای مهربان دیرین یاری ام کن تا ریشه هایم را تا مغز استخوان راهروی بی هوای دنیا بتنم تا برسم به آب زلال ایمان، به مهربانی، به خوبی، به سادگی، به تو که همه جای زمین و زمانی.

دستم را بگیر تا در هوای عشق تو پرواز کنم و از قفس غبارآلود تن رها شوم و اوج بگیریم تا آسمان آبی بندگی تو، ای مهربان ترین مهربانان.


التماس دعا
منبع موج همراه 

  • ز.ش.م


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می کند:


ویژه برنامه لیلة الرغائب (شب آرزوها) در جوار شهدای جبل النور (کوهسنگی)


با روایتگری حاج علی پیراسته و مداحی کربلایی سعید پور محمد و با حضور مادر شهید مدافع حرم


این مراسم ویژه ی خواهران است ؛ دانشجویان گرامی می توانند همراه خود مهمان غیردانشجو (خواهر) داشته باشند.


پنج شنبه ۱۳۹۵/۱/۲۶ ؛ ساعت ۱۶/۳۰


مقابل درب دانشکده های حقوق ، علوم انسانی و علوم پایه سه سرویس به صورت جداگانه محیا است.


در هر یک از محل های سه گانه ی ذکر شده سرویس آماده است و راس ساعت ۱۶/۳۰ حرکت خواهد کرد. بدیهی است تاخیر موجب جا ماندن از سرویس خواهد شد.


دانشجویانی که تمایل دارند به صورت جداگانه در مراسم شرکت کنند می توانند ساعت ۱۷ در محل بالای کوه جبل النور  مزار شهدای کوهسنگی حضور یابند.


اعمال ویژه ی این شب بابرکت در این مراسم انجام خواهد شد.


مراسم همراه با پذیرایی خواهد بود. بازگشت بعد از اذان مغرب و عشاء خواهد بود.

  • ز.ش.م

 

امروز21فروردین سالروز ترور و شهادت"علی صیاد شیرازی"بدست منافقین کوردل

عکس بالا:بوسه رهبرانقلاب بر تابوت شهید صیاد



  • ز.ش.م


مکه، لبریز عطر یاس، با چشمانی گشاده تر از هر روز، بیستمین روز جمادی الثانی را دیدار می کند.
دروازه های آسمان گشوده می شود و فرشتگانی بی شمار، هلهله کنان فرود می آیند.
چشمان خدیجه (س) خیس لبخند می شود و محمد(ص) شادمان و بی قرار، کودک را در آغوش می کشد.
نوری که از نوزاد رسالت ساطع گشته، خانه های مکه را روشن می کند. انگار امروز، روز میلاد خلقت است.
مشرکان، پیامبر را ابتر خواندند اما زنان آسمانی، قنداقه کوثر را به دست خدیجه می سپارند و بشارت می دهند که: بگیر این دختر را که طاهره و مطهره است و خداوند، او و نسلش را بابرکت قرار داده است.

خوش آمدی به زمین ای شروع زیبایی.
تو آمدی، همچون باران های بهاری و بی مضایقه باریدی. مهربان تر از همه باران ها.
بهاری شدی که رسالت و امامت را به هم پیوند داد و شکوفه های اسلام را از هجوم بادهای تفرقه در امان نگاه داشت.
تولد تو شبیه ظهور خورشید است.
تو فقط مثل خودت هستی، تو فقط زهرایی(علیهاالسلام).

بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از معنویت است، این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، روز زن و روز مادر نام گرفته است که اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد،چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است و افتخار خاندان وحی است .

ما نیز روز ولادت بزرگ بانوی جهان را گرامی می داریم و روز مادر را به تمام مادران ایران زمین که سنبل های مهر و عشق هستند تبریک عرض می کنیم.

التماس دعا
منبع : موج همراه 

  • ز.ش.م


▪️روز فراق فاطمه ام البنین است

▪️مظلومه ای کز مرگ گلهایش غمین است


▪️در دامنش پرورده سرداری چو عباس

▪️آری چنین زن، مادری شیر آفرین است


"سالروز وفات حضرت ام البنین(س) تسلیت باد"


  • ز.ش.م

  • ز.ش.م